Csináltunk magunknak egy ellenséget!
Update:: Bíró Zoltán megmutatta, hogy milyen a revolver-újságírás, én megmutattam neki, hogy sokkal könnyebb revolver-újságírni, mint hinné. Pofoncsata vége. Bíró Zoltános anyag levéve. Ügy lezárva.
Béfé::
Update:: Bíró Zoltán megmutatta, hogy milyen a revolver-újságírás, én megmutattam neki, hogy sokkal könnyebb revolver-újságírni, mint hinné. Pofoncsata vége. Bíró Zoltános anyag levéve. Ügy lezárva.
Béfé::
2007. május 9., 11:41 am
Amikor meghallottam Zsombor szájából a homokosokon csattanó, kissé gusztustalan, ráadásul nem kissé elkoptatott hashajtós viccet, erőst furcsállottam, hogy sikerült azt a versenyszámot egyáltalán színpad közelébe engedni. Azért gondoltam, 3-4 jobb produkció is versenyben van, ejsze csak nem fog döntőbe kerülni.
Amikor megtudtam, hogy továbbengedtétek, nem jött hogy higgyek a fülemnek és a józan ítélőképességemnek.
De amikor már a nagydíjat is elvitte, egyszeriben megvilágosodott, mire megy ki a játék. Igen, nincs itt semmiféle félreértés, sem tévedés, valóban ezt a stílust, ezt a színvonalat várta el az előzsűri – de a jelek szerint a zsűri meg a közönség is. Ez van, ezt kell szeretni, itt tartunk Erdélyben, 2007 áprilisában. No comment.
Egy szó mint száz.
Az előválogatás alkalmával – és nemcsak! – jópofa, korrekt, belevaló embereknek ismertelek meg titeket. És túl vagyunk már az első kamaszkorunkon ahhoz, hogy most netalán személyeskedés, sértődöttség, rosszindulat, boszúállás, urambocsá’ hátbatámadás kategóriákban gondolkozzunk. Ennek a cikknek – általam vagy valaki más által, de – mindenképp meg kellett íródnia. Olyan világban élünk – tegyem hozzá: szerencsénkre –, ahol kétszer is meg kell gondolnunk, mit engedhetünk meg magunknak és mit nem, főleg a humorban, ahol a Mohamed-karikatúrák óta kiderült, mégannyira sem ismerhetünk tréfát. Egy igazán jó, profi humorista igenis érzékeny kell hogy legyen erre az aspektusra. És közönségsiker ide vagy oda, egy mélyromán fesztiválon elcsattanó durván magyarellenes poénnak mi sem örülnénk.
Öreg hiba lenne, hogy egy ilyen malőr megismétlődjön.
Remélem, azért nincs (túl nagy) harag.
Baráti üdvözlettel,
Kesztió
2007. május 9., 11:42 am
Nincs harag.
Béfé::
2007. május 9., 12:28 pm
A címen azért pontosítanék, szerintem nem csak egy ellenségetek van
2007. május 9., 12:37 pm
Te is betonba öntött lábbal akarsz ébredni a tenger fenekén, Sz.Cs.?
2007. május 9., 1:16 pm
lehet, hogy a buzis poen nem szalonkepes mostanaban, de a Gyurcsany es a Bush notak meg kb tizenevesek Ki mit tud-jara valo… oda se tul jo.
Egyebkent jol irtak meg a cikket (vagyis szoftverfejlesztohoz kepest jol irta meg B.Z), kar, hogy nem ertek vele egyet
2007. május 9., 1:18 pm
2007. május 9., 1:34 pm
Béfé, én egyetértek veletek. A tagnak tényleg nem volt humora. Bár lehet, hogy sikerül neki végül: hogyha még ebből ilyen újságírásos bosszút is csinál, akkor aztán tényleg vicces lesz szegény.
Ugyanakkor egyetértek Kesztióval is. Ideje lenne felnőni és nem színpadra engedni mindenféle sértő viccet. Azért most már lassan ciki és szégyen egy publikus humorversenyen kisebbségeket durván szivatni.
Továbbá: http://czikatihi.wordpress.com/2007/05/04/kommunikacio-vicc-es-bunkosag-egy-kedves-baratom/
2007. május 9., 2:28 pm
a csavo lehet ellensegetek de a cikk teljesen korrekt nem tom mer lenne az fontos h MI OKBOL IRTA a cikket a lenyeg az h a CIKKnek igaza van.
2007. május 9., 2:47 pm
ennek a 37 éves szoftverfejlesztőnek szerettem volna üzenni, de a transindex oldalán nincs rá lehetőség, ígyhát megteszem itt (márha nem lesz kicenzurázva)
1. a homoszexualitás természetellenes
2. az hogy mi jó vicc az igencsak szubjektív, te magad írtad, hogy ez a bizonyos poén elnyerte közönség tetszését
3. tehát mi (heteroszexualisok) vagyunk a többség (és röhögünk rajtatok ha úgy tetszik)
4. nap mind nap nyomják a képünkbe a tolerancia és a liberalizmus jelszava alatt a homokosok elferdült világát (gay parade stb.) úgyhogy nyugodtan lenyelhetsz egy ennyit, egyébként meg tünés a sunyiba
2007. május 9., 2:59 pm
1. Nem kis dolog ez a két vers, de egyáltalán nem humorosak tehát semmi keresnivalójuk egy humorfeszten.
2. Zsombor homokosokat kioktató vicce durva volt, de igaz… Habár nekem nem a buzikkal van bajom, hanem a transzvesztitákkal ). De ez most nem ide tartozik…
3. Nem tudom, és nem értem, miért pont Zsomborba kötnek bele a legtöbben. OK. Nekem sem tetszik, hogy hogyan adja elő, amit előad. Egy kicsit túl mellow-fellow, nyugis, túl laza és lágy a hanglejtése, sokkal pörgőbb kéne legyen. De, amit mondott az tetszett. Persze nem érte fel egyik versenyző sem a hahota-faktoromat, amit a Szomszédnéni szinte bármelyik poénja simán túlszárnyal (ez már csak azért is, hogy barátok legyünk és ne ébredjek én is betontömbbel az óceán mélyén, kötéllel a nyakam körül és elektromos székben )
Nagyon nem tudom eldönteni viszont, hogy most jó-e vagy sem, hogy belekössünk a kissebségekbe. Borzasztóan tanácstalan vagyok. Elvégre, ha vállalják mivoltukat, akkor vállalniuk kell a kritikát/gúnyt is. De sértőnek sem jó lenni… Szóval… Hmmm…
Na de visszatérve 37 éves bosszúállónkra. Szerintem előbb magában kellene keresnie a hibát. És bele kellene gondoljon, hogy nem olyan könnyű kiállni egy akkora közönség elé, aki – mivel friss vagy – nagyon nehezen reagál a poénjaidra és nagyon be kell indítsd a röhögtető gépet, ha sikered akarod, hogy legyen. Szerintem felsült volna. Simán…
Szomszédnénik! 2 dolog még. 1: kell hagyni minden lúzert, hogy égjen, füstöljön és perzselődjön egyet, mert csak a saját, szenesedett bőrükön tanulják meg. 2: vonjátok be a szombati előselejtezőn a közönséget. Osszatok ki papírcédulákat a versenyzők nevével és a verseny végén szavazás. Mindenki dobja egy urnába a szerinte legjobbnak vélt versenyző nevét. Aztán a gálán döntsenek a sztárok…
2007. május 9., 3:12 pm
Hű milyen bunyó lesz itt, jobb ha többet nem szólunk bele.
Azért előlegben leszögezem, hogy a Szomszédnéni Produkciós Iroda hivatalos álláspontja az, hogy mindegy kivel vagy mivel szeretkezel (legyen az Paris Hilton, George Michael vagy egy american pie) – ameddig jól érzed magad, és mindketten akarjátok (na nem tudom, hogy kérded meg az american pie-t erről) addig OK.
Na lehet folytatni.
2007. május 9., 3:24 pm
Te Bíró Zoltán egy olyan álszent alak lehetsz, hogy pereg le rólad. Az az olvasói leveled címe, hogy Mire jó az ülőgumó? Biztos vagyok benne, hogy ezt a köznapi életedben is így használod. Ha megsért valaki, azt mondod rá, hogy “Te ülőgumó-fej!” Na mindegy, frusztrált humoristák mindenhol vannak. Na megyek, kinyomtatom a leveled, és ha jobban felhúzódok, lehet kitörlöm vele az ülőgumóm.
2007. május 9., 3:45 pm
Nem értem a felháborodást. Nem konferencián voltunk, hanem humorfesztiválon. Persze ez nem azt jelenti, hogy bármi meg van engedve, tudom. De nem sértő szándékkal történt az egész!!!!!!!! Durvák a zsido, és egyéb hasonlítgatások a szerző részéről. Ha valakit megbántottam, bocsánatot kérek: Bélák, Csíkcsicsóiak, homoszexuálisok, politikusok, jobb-és baloldaliak, liberálisok-konzervatívok, nagytatám és szomszédja. Ha valami gusztustalan hangzott el, nem a szervezők hibája, csakis az enyém.
2007. május 9., 3:58 pm
Shalom!
Na, hát én is jelentkeztem volt a humorfesztre egy általam marhára viccesnek vélt dologgal. Aztán a zsűri szerint nem volt annyira vicces. Aztán később rájöttem hogy tényleg nem annyira vicces. Persze rosszul esett h nem mehettem fel a szinpadra, de valószínüleg az még jobban esett volna, ha ezzel a sz*rral megnyerem a 700 RON-t, mert le vagyok égve.
De így jobb, mert csak anyagilag vagyok leégve…
Szóval, ha valaki viccesnek érzi magát az már az első lépés lehet a humoristaság felé, egy embert már szórakoztat. Ha viszont negatív kritikát kap és nem engedik fel a nézők elé, akkor szerintem ez egy akkora gombóc, amit simán le kell tudni nyelni. Különben ha már így járt akkor sem kellene megfenyegesse a nyertest…
Tudjátok mit, szerintem igazából ez a műsora… mindenki nevet rajta… Bravó!!!
2007. május 9., 4:15 pm
Szerintem ez a dzsakéta egy ****.
Robinak: Zsombor vicce sem jogos, sem igaz, sem megengedett nem volt. Zsombor is egy ***. Aki csak ilyen kategóriájú publikus pojénokkal képes nyerni az húzzon haza és feküdjön le. Én ennek a “humoristának” az életbe nem fogom megnézni mégegyszer a műsorát. Az ilyen azt sem érdemli, hogy komolyan vegyék. Az ilyen vicceket vigye csíkszentökrösre. Ott biztosan értékelik.
2007. május 9., 4:25 pm
Szeretkezni voltam
Majd od’adom videon
2007. május 9., 6:19 pm
Fiúk, azt azért elmondom, hogy ilyen poénokért sok helyen tényleg a nyakatokon lenne két-három érdekvédő szervezet, esetleg valamiféle felügyelőség, aki az ilyesmit ellenőrzi (még akkor is, ha ti csak szervezők vagytok), s feltehetően meg is bírságolnának. Nem csupán a melegek, hanem a fogyatékosok miatt is, akikből gúnyt űzni a nyugati világban tán még elítélendőbb (akinek van ilyen ismerőse, tudja, hogy eshet a családnak egy-két őket kifigurázó poén). Más: a BZ-cikkben sok szó nem esik arról, hogy ő jobbat tudott volna produkálni. Kérdés, hogy az elutasítás nélkül is megírta volna-e a kritikát, amit – hangsúlyozom – nyugatról nézve semmi felháborítót nem tartalmaz. Tény, hogy az általa benyújtott szövegeken nem röhögtem, azt is meg tudom érteni, hogy nem válogattátok be. Ettől azonban még lehet igaza, pláne hogy a véleményében nem sok bosszúállást érzek. Vitatkozni pedig lehet nyugodtan is. Nem feltétlenül muszáj mérgesnek lenni, hogy valakinek álláspontja legyen Hangsúlyozom, hogy mindezt kívülállóként mondtam el, anélkül, hogy bárkivel szemben elfogult lennék.
2007. május 9., 6:36 pm
Utolsó résznél igazából arra gondoltam, hogy mi van, ha a fickó megértette, hogy a produkciója nem lett beválogatva, de ettől függetlenül nem tetszett neki a buzizós poén? (Bár tény, hogy ennél tán több összefüggés lehet a dolgok között). Más: húsvéti versnek én is megkaptam tőle a Gyurcsányost a blogomra, s én sem tettem ki. ‘Az utcán’-t meg Illés-verzióban sem szeretem. De ettől azért még nem leszünk ellenségek. Meg hát ő legalább a nevét felvállalva fogalmazta meg a kritikát.
2007. május 9., 6:57 pm
Szerintem nem áll ez a “nyugaton olyan kultúrkör van, meg olyan politikai korrektség” – Erdélyben pedig nem hasonlat. Vegyük példának a nyugati South Park esetét vagy a Family Guyt. És ezek tévécsatotornákon mennek. Másik eset a nyugati kultúrára a Jackass nevű film vagy az annál sokkal kultúrmozibb Jackass 2. Vagy a briteknál a világhírű Borát. Persze, hogy könnyű egy ilyen párhuzamot fellálitani, hogy a Nyugat a menő. De szerintem butaság. A humorban ott a határ, ahol a humorista megengedi magának. Ez vagy tetszik neked vagy nem. Nekem személy szerint nem tetszik Bíró Zsombor humora, de egy zsűri őt választotta a legjobbnak. A közönség is tapsával, nevetésével rá szavazott. És túl saját személyes szimpátiámon elfogadom ezt.
Béfé::
(Egyébként a hozzászólások között megszólal Bíró Zsombor Humorfeszt nyertes, lehet vele vitatkozni.)
2007. május 9., 7:34 pm
Szó nincs nyugat-Erdély szembeállításról humoristák tekintetében, hisz egy humorista számára tényleg csak egy korlát létezik – saját maga (meg persze a közönség); lásd Borat. A különbség inkább a törvénykezésben van jelen: hogy Boratnál maradjunk, be is perelte (szinte) mindenki, akibe belegyalogolt. Azt se mondanám, hogy nyugat a menő (nekem ugyan bejön a South Park, a Jackass viszont egyáltalán). Ott is azon múlik minden, hogy a kártérítési perek után mennyi jövedelmed marad. Ha sok, nyomhatod tovább az ipart. Még akkor is, ha kétszavanként rúgsz bele valakibe. De vannak azért ebben a műfajban is olyan figurák, akik nagyon a határon mozognak, mégis jók, pl időnként Fábri (bár ez is ízlés kérdése). Kábé ennyit akartam mondani, s most kiszállok, mert látom, nagyon beindult a parasztozás (nem a bloggazdák részéről).
2007. május 9., 7:44 pm
Látom, a személyeskedéseket kicsillagoztátok Az előbbi bejegyzsen valamiért csonka lett a nevem. Szeklermen voltam. Maradok tisztelettel.
2007. május 9., 9:49 pm
Ez mind nem történik meg ha otthon maradtok és madarakat rajzoltok a kockás füzetetekbe.
2007. május 10., 12:00 am
Ne feledjük, hogy Borat egy karakter, és nem Sacha Baron Cohen véleményét képvéseli. Úgy van felépítve, hogy PC-ellenessége tulajdonképpen PC-ként működik: megmutatja, hogy az amerikaiak mennyire antiszemiták, rasszisták stb stb. Amikor S.B.C. Boratként zsidózik, akkor minden néző tudja, hogy ő az ellenkezőjét gondolja. Ugyanakkor ez felszabadító is, mert végre lehet röhögni azon, hogy zsidózik valaki. Ami önmagában egyáltalán nem vicces, csak a mód vicces, ahogy Borat áthágja a tabukat.
Ezzel azt akarom mondani, hogy ha nyilvánvalóvá tesszük az iróniát, akkor lehet intelligensen zsidózni, niggerezni, buzizni, úgy hogy az érintettek is röhögjenek rajta. És S.B.C. intelligensen csinálja. A Zsombor-féle humorban viszont nincs ott a csavar, mert ő stand-up komikusként elvileg nem alakít, hanem saját magát adja. Ezért ciki az ilyen buzizás.
2007. május 10., 10:16 am
igen tihi én egy f@sz vagyok de legalább tudom hova kell helyeznem magam (ha érted mire gondolok)
romániai jogban nem hinném hogy tiltva lenne a buzi viccek mesélése, tehát a Zsombor vicce nem jogtalan, egy viccnek nem kell feltétlenül igaznak lennie (úgy-e malacka sétál az erdőben típusú viccek sem a valóságról szólnak) és amíg valamit írott normák nem tiltanak addig megengedett (más kérdes, hogy szerinted etikailag nem megengedett)
valamint szerinted érdekel valakit, hogy te mit fogsz vagy nem fogsz megnézni?
egyébként kiestél a kulturált értelmiségi szerepkörödből
PS: csakhogy ne érjen az a vád hogy névtelenül írok, anyázásokat ide: dzsimi[kukac]email.ro
2007. május 10., 10:29 am
Sajnos tanúi lehetünk itt is a csata után sok a hős, illetve az erőshöz húzódás társadalmi jelenségeknek.
Le merném fogadni, hogy ha ezt a két paródiát, aktuális szövegfelállásban, a Szomszédnéniék adták volna elő egyik “betyár” sem szólt volna be, hogy milyen ciki, vagy hogy humortalan… Sajnos egyes önmagukat elit-perszónáknak vélt megmondó emberkék is elkövetitek azt a hibát, hogy a személytől függően értékelitek a teljesitményt. Ez pedig nem tisztességes…
Véleményem szerint nyugodtan bemehett volna élőbe a két dal, van humor és valóságtartalma, sőt néhány SZPI-s produkciónál jobb szinvonalú (hogy csak a vámpiros, “miccses”, dalkölteményt emlitsem).
2007. május 10., 12:12 pm
Sziasztok!
Előrebocsátom, hogy mindkét irányban elfogultsággal vádolhattok, hiszen egyrészt Szomszédnéniéket kedvelem, ha valaki még emléxik rá, a Dancs Annamarival lefolyt zűrben le is írtam a véleményemet a dologról.
Másrészt Zoltán barátom, sőt, a két paródia zenei hátterét, kíséretét is én dobtam össze neki.
Ettől eltekintve, néhány dolog számomra egyértelmű:
1. A homoszexuálisokkal, viselkedésükkel, szokásaikkal lehet egyetérteni, vagy sem. Nekem is van erről véleményem. De ízléstelenül poénkodni emberekkel, akik nem tehetnek arról, hogy homoszexuálisnak születtek, már nem szabad. És ez teljesen független attól, hogy mi az ezzel kapcsolatos nyugati, keleti, vagy bárhonnani trend. Sima emberi jóérzés kérdése.
2. Béfé, TéEsz: én a Zoltán cikkéből nem azt olvastam ki, hogy “savanyú a szőlő”. És mivel beszéltem is vele a dologról, tudom, hogy nem is erre gondolt. Cikkét akkor is megírta volna, ha a Humorfeszten csak sima nézőként vesz részt. Ilyen ő: van véleménye, és nem rejti véka alá. Baj ez?
Ehhez képest a ti válaszotok kicsit csúsztat a dolgon, azt próbáljátok sugallni, hogy Zoltán a saját produkciójának sikertelensége miatt háborog. Gúnyt úztök belőle, retorzió-szerűan közelítitek meg a dolgot, és ez szerintem nem túlságosan tisztességes.
3. Néha ti is tévedhettek. Ezt azért el kellene, hogy fogadjátok…
Maradok őszinte tisztelőtök.
Feri
2007. május 10., 12:41 pm
Holnap fogják adni
Egy német adón
2007. május 10., 4:41 pm
Senkit sem akarok megsérteni a hozzászólók közül, csak egy dologhoz szolnék hozzá:
“De ízléstelenül poénkodni emberekkel, akik nem tehetnek arról, hogy homoszexuálisnak születtek, már nem szabad.”
Itt nem a születési rendellenességgel van baj, hanem azokkal, akik ebből erkölcsi tőkét kovácsolnak, azt promoválják és úgy állítják be azt mint valami természetest és jót(no, meg divatosat!).
ennyi.
2007. május 11., 7:29 am
8-kor volt
rövid volt, német pontosság
2007. május 11., 10:29 am
a Tökös gyerekre egyikőtök sem emlékszik??? az kellett volna nyerjen, nemde
2007. május 11., 11:00 am
nem tudtuk előre – sem a nőm, se én -
2007. május 11., 11:17 am
Ez szomorú… Már lassan a buzik is fognak házat kapni, mint a romák .
Szerintem semmi baj az itteni humorral, illetve az ilyen jellegű humorral. Tőlem aztán a buzik is röhöghetnek a heterókon a fesztiválukon. (valamelyik nagy toleráns hozzászóló majd megszervezi… Aztán majd csodálkoztok, hogy a gyerekeitek is buzulnak el…
Az is szomorú, hogy az amerikaiakhoz szeretnétek hasonlítani. Legtöbbjük agymosott, akik vagy csak vigyorognak egymásra, vagy lövik egymást
Zsombor nagyon jó volt! Az elődöntőt nem láttam, de ha a tökös srác bekerült a döntőbe, akkor szerintem nem is baj…
2007. május 12., 11:38 am
Egyet kell értsek egy iciri-picirit Ercsey-Ravasz Ferenccel, amikor azt írja, hogy “2. Béfé, TéEsz: (…) Ehhez képest a ti válaszotok kicsit csúsztat a dolgon, azt próbáljátok sugallni, hogy Zoltán a saját produkciójának sikertelensége miatt háborog. Gúnyt űztök belőle, retorzió-szerűan közelítitek meg a dolgot, és ez szerintem nem túlságosan tisztességes.” Én is így éreztem, ha nem is ennyire, de egy kicsit igen…
Sakkor a nagy kérdéssor: megjelent egy újabb kisebbség? Önmagát-humorosnak-vélő-de-egyáltalán-nem-humoros-humoristák? És ha igen, akkor velük sem szabad gúnyolodni, mert nem vagyunk politically-correct-ek meg hasonló?
Szerintem, ha valaki hülyét csinál magából, tudatosan vagy tudatán kívűl, röhögjük már ki!!! Minden annyira szubjektív és szerintem nem lehet behatárolni, hogy ezt szabad vagy ezt nem. Ha utálod a buzikat, gúnyold ki őket, mert ők si kigúnyolnak téged, azért mert te nőkkel fexel. Ha viszont valaki tyúkokkal, fűvel-fával fexik, az nem jó, mert bűnteti a törvény meg az erkölcs (vagy valami hasonló… nem értek ehhez ). De attól még ha TE úgy érzed, hogy röhögnöd/gúnyolnod kell, akkor röhögj/gúnyolódj, baz’meg! Azért van szád és hasizmod…
Így kellene a dolgokat feltenni, nem pedig, hogy “jaj, istenem, szegény buzikat megveri a sors és akkor mi még ki is röhögjük…” vagy “jaj-jaj, tuláj-damnyé, mekkora hülyeségeket hord itt össze a BZ! Na de ne röhögjük ki mert megsértődik…”
(Most erről az jut eszembe, hogy néztem a román megasztárt. Amikor bejött egy-egy antitalentum és elkezdett cincogni/dörmögni/krákogni/mánélét szavallni (stb.), mind a négy zsűritag röhögött rajta.)
Na mindegy! Szerintem ez túl hosszú mese és mindenki a saját véleménytéglájával veri a mellét (beleértve engem is ) és senki nem tud senki mást meggyőzni… És nem is kell! Amíg nem vered kupán az illetőt, mert ő homo/zsidó/retro/stb., addig nincsen semmi baj.
2007. május 12., 6:38 pm
En nem olvastam B.Z. cikket, ezert nem is szolok ide bele! Hagyom hogy folytatodjon a perlekedes, en csak azert irok ide, hogy lassak, hogy milyen helyesen tudok irni. En oszinten megmondom, nem tudtam helyesen irni 6 eves koromban, de most tudok ugy is. Csak ezert irok ide hogy lassak ezt. Azt is letudom irni helyesen hogy “kacsa” es azt is, hogy “korpuszkularis viszonyitasi ponthoz mert reflexios ohmos feszulteg, sont mertekeben felbonthato Sauty hidkapcsolas Maxwell allando elmelettel korbeirhato Lissajues gorbek metszespontjainak megjelenitese az oszcillator fluoreszkalo retegu kepernyojen”! Csak ennyi!
2007. május 15., 1:42 pm
Nekem van egy homoszexualis baratom. Lany. Es ha ertene magyarul, szetrugna azt a heteroszexualis ulogumotokat, vagy mit.
Amugy a legjobb fej a hatarban. Nem is rugna szet, epp emiatt. Es tud rohogni is a buzi-vicceken. Es jol lehet vele dumalni a csajokrol.
2007. május 15., 5:03 pm
Aki szeretne visszajönni Azt engedjétek vissza Aki el szeretne menni
Azt engedjétek el Már az óvodában is Ha viccelve lett a Kriszta
Hogy a bugyiját kinek dobod Azt te döntötted el Jól van megcsináltad
Te álmodozós szerény Aki valaha voltál Mondd most hol vagy keretlegény
Jaj nemzedékem, Olyan jó hogy boldogulni látlak Sikerüljön minden
Mint a Pataki Attilának
2007. május 18., 4:58 pm
“(…)A finn ember, ha van rá alkalom, mindenen nevet, csak saját magán nem. Az “egy norvég, egy svéd és egy finn…” kezdetű viccekben garantáltan a svéd az, aki pórul jár. Minden kultúrára jellemző, hogy “mi” sokkal okosabbak és ügyesebbek vagyunk, mint a szomszéd nép. Nyilvánvaló, hogy a svéd viccekben a finn a negatív szereplő. Hasonlóképpen, ha a vicc egy foglalkozási ág képviselőit karikírozza, azon mindenki nevet, kivéve az érintetteket.(…)”
Hidasi Judit (szerk.) – Szavak, jelek, szokások; Windsor kiadó, 1998; 99. old., második bekezdés
Ha a finneknek szabad, akkor nekünk miért nem?!
Szerintem.
2007. május 27., 2:36 pm
nomost itt egy a gond: zsombor buzizása teljesen ugyanaz a kategória, mint a gyurcsány-poénok.
a politikával természetesen éppenúgy lehet viccelődni, mint a különböző kisebbségekkel, és természetesen: ugyanúgy rohadtul nehéz. zsombor poénja azért nem volt igazi poén, mert a kizárólag homoszexualitást elítélő hallgatók egyetértésére aplellált. és ugyanígy a bushról/gyurcsányról írt versikék.
egy vicc akkor számít igazi, elfogadható viccnek, ha az általa kifigurázott egyének közt is akad, aki nevetni tud rajta. kérlem, hogy ez a tétel bármelyik vitatott műre igaz lenne.
amíg pedig ennek a feltételnek nem tesz eleget, a poén nem lesz poén: megmarad önkielégítésnek.